tisdag 29 april 2014

Menykokboken för 21 dagar - nu är den här

Efter en, som det känns, lång tid är min bok klar. Det som började med ett projekt för min hälsa har nu lett fram till en färdig bok.

Efter mitt trauma med en inflammerad bukspottkörtel sommaren 2011 skulle jag äta vissa saker och vissa saker skulle undvikas. Det kändes krångligt så jag gjorde i ordning menyer till mig själv för tre veckor, 21 dagar, med tillhörande recept. Jag fick en förfrågan om jag kunde göra om det till att passa fler och det gjorde jag och det resulterade i en enklare spiralbunden bok. Den såldes bra och jag fick massor av respons på den. Det ledde till denna bok.

Innan jag lämnade den till tryck testade jag tre av kalorinivåerna för att själv se vad som hände. på 2200 kcal/ dagen höll jag vikten, på 1800 kcal mådde jag inte bra och det var riktigt jobbigt att träna, nu har jag gått på 2000 kcal under en längre tid och sen januari minskat två storlekar.

Fortfarande är det menyer för  21 dagar, precis vad du ska äta under en dag, och för 5 olika kalorinivåer.
Det är lätt att byta ut ett recept mot ett annat om man inte gillar det som står på menyn.

Jag har sålt boken i tre veckor nu och redan fått fin respons:

" Jag går äntligen ner i vikt och är mätt hela tiden"
"Menyerna fungerar verkligen"
är några få av rösterna.

Boken kostar 150 kr inkl moms. Är du intresserad så skicka ett mail till: menykokboken@bokbacken.net

Ska boken skickas tillkommer 50 kr i fraktkostnader (1:a klass brev inom Sverige, för andra länder se portotabell)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar