onsdag 16 oktober 2013

Första halvan av oktober har gått....

1 oktober

Vintern 2012 bestämde jag mig för att dra korta sträckan på Prinsens Minne, 4,2 km. Jag har inte sprungit nämnvärt sen jag var tonåring.
Jag börjar i alla fall träna upp mig och drar 4,2 km på PM på 32:26. Vilket är fantastiskt bra för att vara jag :) och med tanke på att jag långt ifrån är en van löpare eller ens tycker det är kul. För det gör jag INTE. Tycker det är fruktansvärt.
EFIT på Vallåsskolan
I alla fall. Strax efter PM så pajar jag ett ledband och får sluta springa (vilket jag då inte var så ledsen över) men får även hoppa över vissa övningar i träningen. Det tar 8 månader allt rehabilitera. Börjar så smått med lite joggning och känner nu att jag är på gång igen. Idag så testade jag för att se hur lång tid 4,2 km tog. och det gick på 44:33. Ok för att vara otränad på löpningen. Funderar på om jag kan förbättra det och dra det under 30 min till nyår?? Jag ska skynda långsamt och se var jag hamnar.

På eftermiddagen är jag på Vallåsskolan och håller ett EFIT-pass för ett gäng lärare.


2 oktober

Lunch på Lotus
Vaknar på natten, runt kl 3 och då känns det som om jag håller på att bli förkyld, men sen när jag vaknar vid 7 känner jag ingenting. Falsk alarm. 
Dagen börjar med PT med Peo och idag stod det benpress på schemat. Drar först 2 set på 150 kg och Peo tycker att vi ska lägga 20 till och då gör jag 6 reps på 170 kg. Peo säger: "Nästa gång testar vi på 200 kg"
200 kg tänker jag, det är rätt mycket :)
Avslutar dagens träning med ett kort intervall-pass på löpbandet. Tabata. Det känns superbra, men var superjobbig

Susanne och jag lunchar på Lotus. Mumma mumma.
Efter lunchen blir det en runda på stan. Ett svart linne från Joy får följa med mig hem. 

3 oktober

Vaknar i natt igen och ja, det är en förkylning, ingen tvekan. När jag vaknar igen vid 7 kollar jag, ingen feber och inte ont  i halsen. Ja det är bara att dra iväg till jobbet.
Vid 12 ger jag upp och åker hem. Förkylningen är ett faktum, men har fortfarande ingen feber eller ont i halsen. Måste fixa gympan i kväll.
Passen på kvällen går bra, men jag känner att det är något på gång.
På EFIT-passet kör vi "Pantern". Det är ett av favorit-passen bland deltagarna.
Här ser man en del av hallen. Passet körs i hela hallen

4 oktober

Vaknar och inser att jag får bli hemma. Det blir ingen spinning. Ringer och avbokar passet :(
Maten blir en katastrof idag. Orkar inte fixa något vettigt. Äter det som finns. Kent kommer hem efter jobbet och har svängt förbi Asian Cooking. Åh tack för det älskade make :)
Febern kommer krypande framåt kvällen. Inget halsont.

5 oktober

Fortfarande dassig. Stannar mest i ryggläge.

6 oktober

Känner mig bättre. Ingen feber. Kent bjuder på lunch på Olivers och det smakar t.o.m gott :)

7 oktober

Final på Crossmixen
Tillbaka på jobbet, men är mycket snuvig. Vill inte sitta med på förmiddagens möte utan ber någon annat ta min plats.
På Arenan på Crossmixen är vi 31 deltagare. Riktigt roligt.
På kvällen på Medelmaxi-passet är det mycket folk och passet känns bra. Är inte överdrivet trött trots att jag varit dålig ett par dagar. 
Efter träningen har jag, som ordförande i föreningen, möte med värdarna på Furulund och Snöstorp. Det blev ett trevligt möte.

8 oktober

När jag kommer till TK så tänker jag att jag ska dra 1000 som uppvärmning och sen fortsätta på löpbandet men det slutar med att jag drar 10000 meter. Efter 6 km känner jag av fingrarna och sticker snabbt iväg och lindar ihop lillfingret med ringfingret och sätter på mig dragremmarna. (skulle ha gjort det direkt om jag tänkt på att jag skulle sitta i rodden ) och drar 4000 meter till. 
Det som stoppar mig är inte fingrarna eller rumpan som kan domna, utan det är ryggen. Känner trötthet mellan skulderbladen. Så efter 10 000 meter är jag nöjd.

9 oktober

Idag blev det gymträning. Lite maskinen och fria vikter. Tränar med Susanne, Ninni och Tedde. 


Efter passet drar jag en tabata på löpbandet igen. Det känns ok och jobbigt på riktigt. 
Kent åker hem mitt på dagen och har fått förkylning. Ja det är väl jag som varit givmild, tyvärr.

10 oktober

Hämtar våra nya fina hälsoinspiratörjackor. Dessa ska vi ha när vi är med på våra event. 

Förra veckan fick jag ett mindre spel på jobbet när jag kom dit och upptäckte att jag inte hade en enda penna på mitt skrivbord. Beklagade mig på följande möte och bad alla som lånar mitt skrivbord att låta pennorna ligga kvar. tre dagar senare kom det ett stor kuvet till mig i internposten med detta innehåll. Någon kollega har visst lite humor :)



11 oktober

Jerry Williams konsert med Mamma och Ampe


12-13 oktober

Fixar massor med mat. Pannbiff, Kyckling med paprika, helstekt fläskytterfilé och citronkyckling med oliver. det blir sammanlagt 40 portioner. Det ska väl räcka ett tag :)
Gott att ha färdig mat i frysen, bara att plocka fram.
Blir även klar med föreningens årsplanering. 
Kent är fortfarande sjuk. 

14 oktober

På förmiddagens möte idag så berättar jag för gruppen om kuvertet med alla pennorna och då ser jag min chef som sitter mitt emot mig att han börjar skruva på sig. Aha, det var han som skickat pennorna. Det var ju lustigt och roligt :)
Passet på Arenan gick bra. 33 deltagare. Medlemaxi passet var det fullt fart på oxå och mycket folk. Superkul.
Åker och klipper mig efter arenapasset. Det var minsann nödvändigt och i morgon är det fotografering på jobbet. 

15 oktober

Fotografering på jobbet. Detta kan vara en ren cirkus, men gick smärtfritt idag. 
All personal skötte sig strålande under fotografering. Så även barnen :)

Efter jobbet gick jag och Kent en promenad runt sjön. Fantastiskt väder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar