måndag 22 december 2014

Long time no see - igen

Tiden har gått igen och jag har inget skrivet sen i april.
Mycket har hänt och jag återkommer vid andra tillfällen till det.

Förra våren tog jag ett krafttag i min viktminskning och gick ner en hel del. Jag nådde mitt då uppsatta mål.

Jag har nu satt ett nytt mål och gör ett nytt race. Gör på samma sätt som tidigare. Jag har sen jag startade gått ner 4 storlekar. Ja, det har tagit tid, men å andra sidan har jag behållt vikten.
Jag bestämde mig då jag började för flera år sen att inte gå på någon diet, utan att träna och äta mig ner i vikt. Hur har jag ätit? Jag skulle nog kalla min variant för en GI-tallriksmodell med guldkant :)
Min variant innehåller mindre kolhydrater än den sedvanliga tallriksmodellen men inte så lite som LCHF eller liknande. Guldkanten är lite sockerprodukter då och då.
Jag är enormt svag för glass och kommer inte att sluta äta det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar